The small world

Directors: Benjamin Poumey
Writers: Benjamin Poumey
Runtime: 112 min
Country: Svizzera / Switzerland
Production: Benjamin Poumey

Sinossi / Synopsis

Ogni giorno, dalle 7 alle 19, più di cento bambini sono accompagnati verso l'autonomia individuale e la vita collettiva da un'équipe di cinquanta professionisti. Un anno di immersione dietro queste mura di pietra per esplorare come vengono fatti i primi passi nella società, come questo piccolo mondo riflette e reagisce a quello esterno in rapida evoluzione, come un'intera istituzione lotta per lasciare ai bambini lo spazio e il tempo per vivere la loro infanzia.

Everyday, from 7am to 7pm, more than a hundred children are accompanied towards individual autonomy and collective life by a team of fifty professionals. A year immersion behind these stone walls to explore how first steps in society are made, how this small world reflects and reacts to the fast-evolving one outside, how a whole institution struggles to leave children the space and time to live their childhood.

«Lascia al bambino il tempo e lo spazio per vivere la sua infanzia» è il motto di La Madeleine des Enfants, un asilo nido nel centro di Ginevra.
«Leave the child the time and space to live his childhood» is the motto of La Madeleine des Enfants, a daycare nursery in downtown Geneva.